22/12/2012

Janji Suami, Kesetiaan Isteri






Kebahagiaan tidak terletak pada harta dan kemewahan semata-mata. *kekasih sejati*


Seorang isteri menangis-nangis hendak mandikan jenazah suami dia.. Bapa mertua dengan polis forensik tidak memberinya.. Sambil menangis isteri berkata ini janji kami suami isteri..

Jika abang mati dulu kamu (isteri) mandikanlah jenazah abang, andai kamu (isteri) mati dulu dari abang, abang akan mandikan jenazah kamu..

Dari luar bilik mayat hospital seorang ustaz masuk tanya kenapa, kemudian ustaz tersebut berkata tidak mengapa jika isteri nak mandikan jenazah suami.. Ustaz tadi bersama beberapa orang lagi temankan si isteri mandikan jenazah suaminya..

Dengan tenang isteri membasuh muka suaminya sambil berdoa, “Inilah wajah suami yang ku sayang tetapi Allah lebih sayangkan abang.. Moga Allah ampunkan dosa abang dan satukan kita di akhirat nanti..”

Membasuh tangan jenazah suami sambil berkata “Tangan inilah yang mencari rezeki yang halal untuk kami, masuk ke mulut kami. Moga Allah beri pahala untukmu suamiku..”

Membasuh tubuh jenazah suami smbil berkata “Tubuh inilah yg memberi pelukan kasih syg padaku dan anak-anak, moga Allah beri pahala berganda untukmu wahai suamiku”

Membasuh kaki jenazah suami smbil berkata “Dengan kaki ini abang kluar mencari rezeki untuk kami, berjalan dan berdiri sepanjang hari semata-mata untuk mencari sesuap nasi, terima kasih abang… Moga Allah beri kau kenikmatan hidup di akhirat dan pahala yang berlipat kali gandanya”

Selesai memandikan jenazah suaminya, si isteri mengucup sayu suaminya dan berkata..
 


“Terima kasih abang kerana aku bahagia sepanjang menjadi isterimu dan terlalu bahagia dan terima kasih kerana meninggalkan aku bersama permata hatimu yang persis dirimu dan aku sebagai seorang isteri redha akan pemergianmu kerana kasih sayang Allah padamu.”

 menitis airmata after baca  T_T


#sumber : pakar cinta



p/s:~ sedihnya..


thanks for visiting my site

19/12/2012

18/12/2012

Biarlah Rahsia







Pernahkah kau bermimpi seketika
Berada di tempatku
Membayangkan pahit manis berlaku
Entah siapa yang tahu..

Mungkin nanti kau jua merasakan
Berdepan dengan kata menyesakkan
Takkan tugumu kebal
Tiada pertimbangan..

 Keheningan malam membangunkan
Kepayahan jiwa meluahkan
Andai kau jujur memahami
Tiadaku menjauhi..

Dan kisahku yang masih panjang
Menambahkan berat yang memandang
Lantas ku pendam
Ku putuskan biarlah rahsia..

Semakin aku hidup dalam cinta
Tiada kuasa mampu menghalangnya
Hentikan kata-kata
Bertulangkan dusta..






p/s:~ andai jujur kau memahami,tiada ku menjauhi...
thanks for visiting my site

16/12/2012

Yes,it is true






















p/s:~ i wish my childhood back   :(

thanks for visiting my site

13/12/2012

Let's Pray For Them






selamatkan Gaza dari kekejaman Zionis



Bila terdetik/terniat di hati kita nak buat sesuatu kebaikan,pahala niat dah pun ditulis belum lagi kalau kita buat perkara baik seperti yang dirancang tu.


Menjadi sukarelawan untuk Misi ‘Selamatkan kami di Gaza’ adalah impian yang ditunggu-tunggu sejak 1st time ikut program anjuran Aqsa Syarif dengan kerjasama pelajar-pelajar dari IPTA dan beberapa institut pendidikan guru yang lain (IPBA & IPBM) sejak 2 tahun yang lalu. Payah sebenarnya nak dapat offer macam ni. Nak2 bila orang macam kita ni bukan selebriti yg masuk mana-mana rancangan amal macam ‘Bersamamu’ tu.

Semua kos nak ke sana ditanggung sepenuhnya. Tak payah pikir soal pitih,hanya perlu bawa diri sendiri dan bawa suami,eh silap! restu dari keluarga la. Misi yang dijadualkan adalah bermula pada bulan Jun iaitu pada cuti pertengahan tahun. Mungkin pihak penganjur dah pikir ‘pros and corns’ pemilihan tarikh tu.

Siapa tak ‘excited’ bila peluang macam tu terhidang di depan mata. Tapi, nak berjihad macam ni rasanya diri belum mampu lagi kot. Nak cakap soal rela or tak rela melepaskan peluang ni, rasa macam skema sgt bunyinya kan. Hahaha.

Actually, memang betol pun nk berjihad ni banyak cara. Tapi sebagai manusia ni memang dah lumrah kita suka nampak benda jauh tu yang paling terbaik, yg paling kita sungguh-sungguh nak buat. Yg depan mata ni la senang dilupakan. Apa kata pilih berjihad untuk perkara yang dekat contohnya berjihad dengan berbakti pada mak ayah selagi mereka masih hidup. Baru kena gayanya.

Lepas dibasuh otak oleh Imam Muda Syafiq. Insaf seketika. Baru sedar rupanya kalau mak ayah berat hati nak lepaskan pergi ke Gaza tu, better jgn pergi. Mana ada mak ayah yg larang anak dia buat kebaikan,nak2 jadi sukarelawan untuk bantu mangsa-mangsa perang di Gaza. Tapi sebab mak ayah dah mikir keadaan anak tu macam mana dengan jarak Gaza dengan Malaysia tu bukan macam Kelate ke Kedah (tiba-tiba* ). Susah sbb kena bawak mahram sekali. Ala macam kita pergi buat haji tu. Kena berteman.

Berbakti pada mak ayah yang ada depan mata ni pun dah dikira satu jihad. Imam Muda Syafiq cakap ada satu hadis Rasulullah yang menegah seorang pemuda berjihad sedangkan dia masih mempunyai orang tua di rumah. Rasulullah suruh pemuda tu balik ke rumah dan berbakti pada orang tu tersebut. Wah, hebat sebenarnya kan. Jihad yang dianggap ‘mudah’ bagi kita, tapi besar pahala rupanya.

Sebagai kesimpulannya, even tak dapat pergi ke Gaza pun tak apa lah, bukan rezeki hari ini. InsyaAllah, bila berbakti pada mak ayah di rumah nanti Allah akan bagi ganjaran yang setimpal dengan apa jugak sukarelawan yang pergi ke sana buat pada bulan Jun nanti. Tak dapat pergi tak bermakna tak sayang pada saudara seislam di sana kan? Doa dikirim dari jauh semoga Allah ringankan penderitaan yang dialami saudara-saudara kita di sana. Amin








p/s:~ Berdoa pada saudara seislam di sana + Berbakti pada mak ayah di sini = PERFECT!

InsyaAllah.. ^^)


thanks for visiting my site